نظرات وافكارعمومي مردم naim

نظرات وافكارعمومي مردم naim

دانلود رايگان كتاب و فايل هاي آموزشي صوتي و متني ...

بنا نیست به خاطر برجام به آمریکا اعتماد کنیم/ هیئت نظارت مسئول دائمی رصد اجرای برجام/ لازم باشد جواب قاطعی به رفتارهای عربستان می‌دهیم

 
۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
نشست خبری رییس جمهور

روحانی در نشست مطبوعاتی به مناسبت اجرای برجام گفت: بنا نیست ما به خاطر برجام به آمریکا اعتماد کنیم. شرایط آینده شرایطی نیست که آمریکا بخواهد تحریم‌های سابق را برگرداند.

به نقل از خبرگزاري نسيم  گزارش خبرنگار حوزه دولت حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نشست مطبوعاتی با حضور خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی به مناسبت اجرای برجام که عصر امروز(یکشنبه) در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به روند اجرای برجام، اظهار داشت: امروز روزی تاریخی و استثنایی در تاریخ سیاسی و اقتصادی ملت ایران است.

وی اضافه کرد: بعد از 12 سال ایستادگی، مقاومت، صبر، استقامت، فداکاری و دادن شهیدان بزرگ هسته‌ای در این راه و تلاش بی‌وقفه دانشمندان هسته‌ای، دیپلمات‌ها، سیاست‌مداران، حقوق‌دانان و مسئولان اقتصادی کشور امروز به نقطه عطفی دست یافته‌ایم.

روحانی ادامه داد: به جای اینکه برنامه هسته‌ای ایران بهانه‌ای برای بدخواهان در جهت تحریم و فشار باشد، از امروز برنامه هسته‌ای به عنوان برنامه‌ای برای روابط تجاری و اقتصادی نیز خواهد بود.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: به جای آنکه تا امروز از لحاظ حقوقی، ایران تحت فشار 6 قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و 12 قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای باشد، امروز در برابر قطعنامه‌ای است که برجام را مصوبه شورای امنیت سازمان ملل در برابر جهان قرار داده است.

وی با بیان اینکه از امروز برنامه هسته‌ای ایران با بهانه واهی برای تهدید صلح منطقه نیست، خاطرنشان کرد: برنامه هسته‌ای ایران وسیله‌ای برای فناوری نوین در مسیر توسعه، ثبات و امنیت کشور و منطقه خواهد بود.

روحانی اضافه کرد: از امروز تجار و کارآفرینان ما می‌توانند از مسیر قانونی و معمول نقل و انتقالات بانکی، فعالیت‌های تجاری و صادرات خود را با تسهیلات آغاز کنند.

رئیس‌جمهور با طرح این موضوع که از امروز ایران با کشورهای جهان برای مسائل مالی و پولی خدمات لازم را اخذ خواهد کرد و خدمات لازم را به مردم ارائه خواهد داد، ابراز داشت: از امروز محدودیت صادرات نفت برداشته می‌شود و هر اندازه که در برنامه کشور باشد در چارچوب مصالح ملی نفت، میعانات و محصولات پتروشیمی صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: خرید هواپیماهای مدرن در دسترس شرکت‌ها خواهد بود و این به معنای آن است که ایمنی خطوط هوایی ما برای مسافرین در کشور بیشتر خواهد شد.

روحانی تاکید کرد: از امروز پول‌هایی که برای ملت ایران بود و در بانک‌های خارجی بلوکه شده بود و قفل تحریم بر آن زده شده بود، در اختیار ملت برای فعالیت خواهد بود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه امروز روز پیروزی ملت ایران در زمینه سیاسی است، بیان داشت: ملت ایران ثابت کرد که تعامل سازنده درست است؛ ما می‌توانیم با دنیا به نفع ملت و نه به ضرر دیگران تعامل کنیم و روشن شد که کشور ما دارای قدرت دیپلماسی است که این قدرت را خیلی‌ها در داخل، منطقه و جهان باور نمی‌کردند.

وی افزود: خیلی‌ها باور نمی‌کردند دیپلمات‌های کشور ما با قدرتمندترین دیپلمات‌های دنیا پای میز مذاکره بنشینند و از حقوق مسلم ملت دفاع کنند.

روحانی با اشاره به اینکه روشن شد سیاست برد برد صحیح است، تصریح کرد: روشن شد که می‌توان با دنیا حرف زد و به توافقی رسید که به نفع ملت‌ها و جهان باشد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: این همه موفقیت در سایه ایستادگی، مقاومت، وحدت و پیوند همه ارکان کشور حاصل شد. اگر وحدت ملی و انسجام وجود نداشت و مردم در برابر فشارها عقب‌نشینی کرده بودند، امروز شیرینی پیروزی بزرگ را در ذائقه خود احساس نمی‌کردند.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌ها و نصایح مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اگر هدایت و حمایت رهبری نبود و چتر ولایت فقیه وجود نداشت؛ اگر چارچوب‌هایی که ایشان تعیین کردند و در مواقع لازم تذکراتی فرمودند و حمایت‌های ایشان از مذاکره و مذاکره‌کنندگان نبود، ما در این نقطه به موفقیت نمی‌رسیدیم.

روحانی با تاکید بر اینکه این موفقیت را در سایه تلاش دیپلمات‌های توانمند به دست آوردیم، عنوان کرد: ما بهترین و سرآمدترین دیپلمات‌های خودمان را به این عرصه فرستادیم و دیدیدم که موفقیت را برای مردم به ارمغان آوردند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: دیپلمات‌های ما توانستند توافق موقت ژنو را انجام بدهند و آن را استمرار بدهند، در لوزان برای چارچوب توافق نهایی موفق شدند و در 23 تیرماه سال جاری توافق جامع هسته‌ای را با طرف مذاکره کننده به دست آوردند و با تلاش خود با قعطنامه سازمان ملل قطعنامه‌های قبلی را لغو کردند.

وی با یادآوری اهمیت تاریخی روز 26 دی‌ماه و فرار شاه مخلوع از کشور تصریح کرد: در روز 26 دی تحمیل از سر مردم برداشته شد و حاکم تحمیلی از کشور زدوده شد و در چنین روزی تحریم برداشته شد و در فضایی هستیم که با دنیا تعامل سیاسی و اقتصادی به نفع منافع ملی داریم.

روحانی ادامه داد: در تجربه امروز مشاهده کردیم هزاران LC در بانک‌ها باز شد، گفته می‌شد توافق را باور نکنید اما اشتباه کردند ما به قدرت ملی و موفقیت ملی خود باور داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز نه تنها تحریم بانک‌ها بلکه حتی تحریم بانک سپه نیز برداشته شد، افزود: امروز روزی است که ملت ما در سایه ایستادگی خود و در سایه مجاهدت خود دستاوردهای این مجاهدت را لمس می‌کند؛ امروز آغاز و فصل جدید در روابط ما با جهان و نیز در زمینه اقتصادی با دنیا است.

وی با اشاره به اینکه امروز در جمع نمایندگان مجلس گفتم در شرایطی هستیم که به خاطر رکود سال‌های گذشته نیازمند به سرمایه‌ای هستیم که چرخ اقتصاد کشورمان را در سرعت مطلوب که رشد 8 درصدی است به حرکت درآورد، گفت: نیازمند به استفاده از فناوری‌های نوین و صادرات غیرنفتی هستیم، باید فضاهای جدید را برای صادرات و تولید به دست آوریم و برجام موانع را برداشته است.

روحانی تاکید کرد: آنچه که ما را به هدف می‌رساند تلاش در زمینه تولید، حرکت و رونق اقتصادی و اشتغال جوانان است. خوشحالم که امروز بودجه سال 95 و همچنین برنامه ششم توسعه را تقدیم مجلس کردیم و انشاءالله قدم به قدم در مسیر توسعه حرکت خواهیم کرد و آثار این تلاش را در زندگی لمس خواهیم کرد.

در ادامه این نشست خبری رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه گفته بودید ایران نیاز به سرمایه 30 تا 50 میلیارد دلاری دارد و چگونه این سرمایه را تضمین خواهد کرد و همچنین در مسیر اجرای برجام اگر جمهوری‌خواهان آمریکا و رژیم صهیونیستی مانع ایجاد کنند و قدرت در آمریکا به دست جمهوری‌خواهان بیفتد شرایط چگونه خواهد شد؟ پاسخ داد: ما نیازمند سرمایه و تکنولوژی هستیم و در این راه شرایط کشور ما برای استقبال از کارآفرینان آماده است.

وی اضافه کرد: برای رشد اقتصادی نیاز داریم بخش خصوصی فعال باشد، این دولت به دنبال جذب سرمایه است و از ابتدای عمر دولت برای بخش خصوصی رقابتی و غیررانتی فرش قرمز پهن کرده‌ایم.

روحانی تاکید کرد: اقتصاد کشور ما دارای آرامش و ثبات است،  در طول 2.5 سال گذشته ثبات را مشاهده کرده‌اید، به وعده‌های اقتصادی عمل کرده‌ایم و با کاهش مستمر تورم به قولی که به مردم داده‌ایم عمل کردیم و این در حالی بود که سال سختی را پشت سرگذاشتیم.

رئیس جمهور بر همین اساس اضافه کرد: رشد اقتصادی سال گذشته کشور 3 درصد بود و در سال آتی نیز حداقل 5 درصد رشد خواهیم داشت بنابراین مسیر اقتصاد کشور، مسیر همراه با حرکت منظم است.

وی با یادآوری اینکه ما نیروی انسانی لایق و سرمایه انسانی کافی داریم خاطر نشان کرد: تحصیل‌کرده‌ها و مهندس‌های زیادی در کشور داریم و امروز ایران دارای امنیت و ثبات است و در بسیاری از زمینه‌ها آماده سرمایه‌گذاری است.

روحانی گفت: 150 شرکت خارجی از 50 کشور مختلف به ایران آمدند و این نشانه‌ای است که سرمایه خارجی آماده جذب است اما امیزان جذب مربوط به امرو مختلف است و باید در این راه دست به دست هم بدهیم.

رئیس جمهور با اشاره به مشکلات احتمالی در مسیر اجرای برجام، خاطر نشان کرد: در آمریکا هر گروهی دولت را داشته باشد اهمیتی ندارد زیرا این تعهد، تعهد دولت آمریکاست نه این دولت و آن دولت، قطعنامه 2231 برای همین است، درست است که صهیونیست‌ها و تندروهای آمریکا علیه این حرکت تلاش می‌کنند اما دنیا به این نتیجه رسیده که راه تحریم درست نیست و باخت - باخت است و دولت و ملت ایران قابل اعتماد است.

وی اضافه کرد: در مسئله PMD (ابعاد احتمالی نظامی برنامه هسته‌ای) ثابت شد ایران راست گفته بنابراین اعتمادی که دنیا دارد به این دلیل است.

روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در خصوص تنش میان ایران و عربستان و اینکه چگونه می‌توان با فضای جدید مسائل را حل کرد، خاطر نشان کرد: برجام می‌تواند به عنوان یک مدل برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای مورد استفاده قرار بگیرد؛ برجام به این معناست که اختلاف را می‌توان از طریق مذاکره حل کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه منطقه امروز با مشکلات فراوانی مواجه است، یادآور شد: برخی از کشورها با معضل تروریست مواجه هستند، اختلافات بین کشورها در منطقه وجود دارد که باید برداشته شود. به اعتقاد ما با اجرای برجام شرایط برای روابط با کشورهای منطقه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی بهتر از گذشته خواهد بود و در سایه این روابط می‌توانیم مسائل را حل و فصل کنیم.

وی با ذکر این نکته که ما می‌خواهیم با کشورهای همسایه روابط صمیمانه‌ای داشته باشیم، گفت: مشکل عربستان از خود آنها نشات گرفته است.

روحانی تاکید کرد: رفتار آنها در فاجعه منا در چارچوب اخلاق و دیپلماسی نمی‌گنجید، عربستان از ملت‌هایی که مردمشان کشته شدند عذرخواهی نکرد و رفتار آنها با مردم منطقه مناسب نیست.

رئیس جمهور بر همین اساس خاطر نشان کرد: عربستان ماه‌ها است که مردم یمن را تحت حمله قرار داده، کشتار مردم مسلمان مفهومی جز ویرانی و نابود کردن ندارد و معلوم نیست چه هدفی را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به شهادت آیت‌الله شیخ نمر افزود: اگر کسی برای عدالت اجتماعی سخنی گفت و انتقاد داشت و حتی اگر اتهامی زد پاسخ آن اعدام نیست. کشتن یک مبلغ دینی که مورد احترام بود چیزی نیست که قابل قبول باشد. عربستان خود این مسیر را آغاز کرده و امیدواریم این مسیر را ادامه ندهد.

روحانی با اشاره به اینکه امروز که روز اجرای برجام بود یکی از مقامات سعودی اظهار تاسف کرده است، گفت: یک مسلمان و همسایه این کار را نمی‌کند، مسلمانان همه با هم برادر هستند آن هم کشوری که خود را حرم‌دار حرم امن الهی می‌دانند.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اینکه ما حل و فصل مسائل منطقه‌ای را می‌خواهیم، اظهار کرد: رفتار ناصحیح را دولت و ملت ما نخواهد پذیرفت و اگر لازم باشد جواب قاطعی خواهد داد اما تصور می‌کنم حکام جدید عربستان درس لازم را گرفته‌اند.


فروشگاه طيب طاهر filesell فروشگاه طيب طاهر

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نویسنده: محمدي زاد ׀ تاریخ: یک شنبه 27 دی 1394برچسب:بنا نیست به خاطر برجام به آمریکا اعتماد کنیم/ هیئت نظارت مسئول دائمی رصد اجرای برجام/ لازم باشد جواب قاطعی به رفتارهای عربستان می‌دهیم, ׀ موضوع: <-PostCategory-> ׀

CopyRight| 2009 , naim.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com